Två..

... verkade vara dagens tema...
efter två härliga skiddagar i Norge, vi åkte skidor på två olika ställen,  Lördag - Hemsedal ( och det är ju alltid bra *s*... och det var faktiskt väldigt bra underlag ! ) och på söndagen åkte vi i ( eller säger man på !? ) Valdres Alpinsenter, och det var en liten pärla ! inte så stort, men heller inga liftköer, och underlaget suveränt, och några riktigt goa pister !
Inte nog med att skidåkningen och underlaget var bra, vädret, kunde knappast ha varit bättre, strålande sol, runt -16 grader, klarblå himmel och gnistrande snö... sen att vi hade trevligt med våra vänner vi åkte med, och de vi hälsade på gjorde ju inte saken sämre !!
Såå, efter dessa två härliga dagarna, så hade jag helt sonika bestämt mig för att ta ut lite tid ur mina "bankar" och helt enkelt vara ledig en dag ! Detta innebar att jag tog två timmars sovmorgon, mycket gott...  Sen var det läge att åka iväg o få lite massage ( och då fick jag betala för två gånger, för jag lyckades med konststycket att missa min tid häromveckan... ).
Sen "gjorde" jag Bollebygd, vilket innebar lite "småshopping", i .. japp... två affärer...  I den ena fyndade jag en Esprit-tröja ( halva rea-priset ... tackar ! ), och, sen blev det lite scrap-prylar... Vad har jag gjort mer då under min lediga dag... tja, två maskiner, tvättade och hängda... lagade middag, skulle göra grönsaksgratäng med kassler och ostsås... vad händer, jo, jag gör iordning så mycket grönsaker så det blir två gratänger *s*... men, det resulterar också i att det räcker till två middagar, och ... två lunchlåddor, inte fel ! Men.. det viktigaste av allt, jag har scrappat ! hämtade ut ett paket som jag shoppat på Tradera, ett kit med 60 mönstrade papper, och det var bara sååååååå fint !! tror jag kommer använda vartenda papper !! har redan gjort av med ett gäng, som har resulterat i ... japp... två dubbelLO´s !! Och... så här blev de...










Som vanligt så är färgåtergivelsen inget vidare... vet inte vad som går snett...
men, de två översta hör ju "ihop", och matchar väldigt väl i verkligheten, liksom de två nedersta..

Jo... en sak till... naturligtvis glömde jag att köpa två flaskor fint vin till de som så snällt lånade ut takboxen till oss i helgen....

Nä, nu ska jag nog ta o krypa till kojs, så man är pigg o glad de återstående arbetsdagarna den här veckan !

Ha det !

P.S såg nu när jag sparade bilderna... med dagens datum... att det är den andre i andra idag... lite scary.... D.S

Kommentarer
Postat av: Per

...och när jag läser det här inser jag att jag har två ögon! :D

2009-02-03 @ 10:21:18
URL: http://psmedia.se
Postat av: Lizzieonlineagain .... and again

Mission completed ... s !



Hugs from Lizzie

2009-02-03 @ 20:48:11
URL: http://segla.mera.nu/lizzie/lizzie.htm
Postat av: Marie Gustafsson

Vilka underbara resebilder från Thailand jag hittade här... *drömmer mig bort! Låter även härligt med skidåkning i Norge...

Ha en bra dag!

Kram!

2009-02-04 @ 06:31:26
URL: http://marieg-scrapblog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0