Äntligen..

... har jag stulit mig lite tid för att lägga upp alstrena från Scrapkryssen !
Det var en fantastisk rolig tillställning, lärorikt, peppande och man blir ju helt fascinerad över alla duktiga scrappare ! Att få se alla andras fina alster är ju sååå inspirerande ! och... bara att få en hel helg dedikerad till pyssel..  det är ju inte så ofta det inträffar.... Kommer garanterat att åka med om det blir en nästa gång ! Sen hade jag ju förstås väldigt trevligt resesällskap !! Tack Lise-Lotte för en väldigt trevlig helg !!

Det blev ju en hel del skapat, både utifrån kurser och utmaningar, dessutom hade jag hela söndagseftermiddagen och kvällen på mig att pyssla ( innan "gubben" skulle hämtas efter sin Hemsedal-tripp... )

Vi börjar med ett par bilder på hur "vi" såg ut... starkt koncentrerad och fokuserade...





Sen kommer rade av alster...först ut är ett resultat av en kurs med Lina Tannerfalk



Och, eftersom jag ju för det mesta vill ha dubbla uppslag, så "slängde jag ihop" den "andra sidan" med spillbitarna..,
Alla bilderna är från en höstmiddag hos en kompis i Oslo för några år sedan.... tyckte det passade bra ihop med de mustiga färgerna i papprena...



Sen gav jag mig på en utmaning, som gick ut på att det skulle finnas med rosa och bling.... ( kan ju inte direkt påstå att jag hade några större förväntningar på att plocka hem något pris i den konkurrensen som fanns där.., men det var lite rolig ändå *s* ) Jag valde faktiskt en gammal bild på mig och min kära häst Solo, taget när jag precis hade köpt honom 1991 ....



Sen gav jag mig på ännu en utmaning som Scrapperiet hade, utifrån en skiss, och det resultatet blev så här ( den plockade heller inget, pris.. men, som sagt... de som tog priserna var såååå fina !! Grattis till er !! )
Bilderna är från vänners bröllop, 2005, och jag var bröllopsfotografen ( så jag har en del bilder att välja på ! )



Mina vana trogen så gjorde jag ju även den "andra sidan" ...



Sen bidde det en "bara sådär", på den fria tiden, pappret och bilden hade jag "parat" ihop för längesedan, dock vet jag inte riktigt vad det blir för text, får suga på den karamellen, men LO´n ska i alla fall in i mitt BOM-album är det tänkt..




Sist ut i raden från skapat på båten är resultatet från Jenny Sandberg´s kurs, meningen var väl att det skulle bli en sida av det, men, jaa.. hmm... så här blev det i alla fall... ännu ett uppslag till min BOM.. Det var himla roligt att få göra "som hon", tycker nämligen att hon gör fantastiskt fina grejer... och, framför allt är hon sååå duktig på att fotografera !





Nu hade jag egentligen tänkt att lägga upp det gänget som blev skapat "hemma", men just nu är inte jag och den här bloggens programvara speciellt goda vänner.... har fått ladda om varje bild 3 gånger, såå, för att hinna med nåt mer ikväll än att ladda om bilder så ger jag upp..... de får komma ut en annan dag !

Hela den här helgen har gått i "byggandets" tecken, vi håller ju på att försöka få klart det som är gjort, alltså, få ihop det här sista med lister, och knåpa ihop det där rum möter rum, ny del av huset möter gammal del av huset, och, äntligen har vi låtit hallen få stå i fokus, så nu är där rätt färg på panelen ( halvpanel... ), och väven är satt, alla golvlister ligger färdig målade och ska bara torka till sig innan de åker upp... vi kan säga att det varit en oehört produktiv helg ! vi har dessutom haft elekrikern ( = sambons bror ) här, och äntligen fått ut el till "Boa" ( typ sambons motsvarighet till scrap-rum... lite andra former av verktyg bara ... ), och vi fick även in belysning i det ombyggda och ommålade vintrinskåpet !!! Blev sååå fint... svart är det ju, och så har vi tagit bort baksidan, så det hänger mot en tegelvägg... åsså lite belysning på det... mmmm... nöjda !! Men inte nog med det, under tiden har vi även sprungit upp och ner för trappen med en hög med kläder varje gång, allt i klädkammaren har blivit utsatt för vädring !! Sååå, nu har jag stämplat ut från både måleri och hushållsskötsel ( har gjort ett storkok av grönsakssoppa mellan målningarna också... hmm... ), och ska försöka få lite scrappat !! plus att jag ska försöka bli vän med det nya webb-hotellet som är införskaffat så att vi ( jag och min mor ) kan få ut våra sidor igen... Ha en skön söndagskväll !!

P.S. är det några fler än oss som tyckte det blev väldigt konstigt resultat från gårdagens andra chans ?? vi var helt hundra på att Lili & Susie och Starpilot var de som skulle gå vidare !? D.S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0