Meet & Greet....

.. gick ju av stapeln förra helgen, och det blev ju såklart en härlig helg fylld med goa skratt, kreativt scrappande, inspirationsgivande, och ja, såsom en träff ska vara helt enkelt och min ständige "scrap-kompis" förgyllde ju tillvaron som vanligt :-)
MItt mission den här gången var att bara och endast och inget annat jobba på mitt sk 5:2 projekt... dvs mina gamla foton från slutet 80-tal, början 90 .. där jag ska förvandla 5 gamla album där man satte in varenda framkallade bild, oavsett kvalitet... till att bli till två scrappande album, och flitens lampa lös ju, så hela 22 "enkla" sidor blev gjorda, så jag var mer än nöjd !! dessa uppslag tenderar ju att ha vääääldigt många foton på sig, för att jag ska uppnå decimeringen av antal album ;-), men, omväxling förnöjer ju, och det är ju en utmaning i sig !! här är ett litet axplock av det som skapades, har helt enkelt valt ut några min favoriter :-)
 
 
 
Ja, det var tider det, då jobbade jag på Triumfglass :-)
och, jag är faktist såå glad att jag tagit dessa bilderna !! 
 
 
Gamla gymnasiegänget... två tjejer skulle ut o resa "jorden runt"... och detta var deras avskedsmiddag... livet o världen låg framför våra fötter :-)
 
 
Nyårsbilder, har väl i princip nästan alltid lyckats landa i album...
 
 
En liten tripp till London, tre arbetskamrater från Triumfglass, som inte umgick på fritiden, men, vi hade alla vänner som var i London av olika anledningar, så vi "samåkte" dit och hälsa på di "våra" ..
 
 
kanske eg inte en såå fin sida, men, jag blev bara så nöjd med min nya stans :-), den som ghort vad man nu ska kalla det på sidan till vänster, bilderna är från Greklands-resan, nummer två 1989,,,,
 
 
och denna är från Greklandsresan nr 1 1989, som var vår studentresa, och sidan i sig, är väl inte heller "Wow"... men, den åkte med pga av melonerna... som det blev lite skratt ikring på lördagskvällen :-)
 
 
 
och den här, ja, vad ska man säga, dåtidens scrap... var ju dessa "pratbubblor", och jag har inte haft hjärta o ta bort dem, de får liksom höra 80-talet till !!
 
 
Ja, som sagt, många bilder ska in på en sida... och många alster blev gjorda under den här helgen, och detta var bara ett litet axplock !
 
så här såg raden ut...
 
 
och som seden sig bör, så brukar jag ge mig o Lise-Lotte en utmaning efter våra pyssel-event, 
och det är att göra en LO med samma foton.. och den här gången blev det efter en skiss, och en given titel... jag väntar bara på hennes, så kommer de också :-)
 
Tackar också Cicci på Cili för en kalashelg, väl anordnat, o vi kommer såklart nästa år igen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0