Idag...

.. fick jag monterat klart gårdagens uppslag... och så här blev det !
( som synes så är det semesterseglingsbilder från iår ! )

 

Jag hade för avsikt att fortsätta mitt scrappande idag.., men, vädret var ju så gott, så vi bestämde oss för att ta årets första svampplockartur... MEN... jag har mina "promenixskor" på båten, sååå, man får ju ta vad man har, och det blev mina fina gummistövlar ( man vet ju aldrig... kan ju vara lite blött i skogen... ), MEN, kan ju säga som så här, att den som var med o designa de stövlarna hade då inte med sig nån ergonom, för jag fick såååååå ont i fötterna, så jag var tvungen att vända tillbaka innan vi kom fram till våra "ställen"... Dock forstatte sambon expiditionen och återvände med den här högen, så, istället för mer scrapping blev det rensning o stekning av skogens gula guld *s*... och det är ju helt OK faktiskt !



Nu lär det i alla fall inte bli nåt mer scrappat den här veckan, för i helgen är det ju Öppna Varv på Orust, och det är ju en gammal tradition att åka dit ( den allra bästa mässan om man vill titta på segelbåtar... och det är ju alltid kul o kolla, även om man inte går i båtköpartankar ! ) Så, helgen kommer att delas mellan detta event, och en sväng till havs med vår dam !

Ha det !!


Kommentarer
Postat av: Chruss

Åh! Svamp!

Jag måste leta efter andra ställen, skogen vi har här är rätt hårt avverkad så det är lite tomt på svamp just nu. Fanns mest trattkantareller men vissa år massor av gulingar.

Underbara foton på båtar och hav!!

2008-08-22 @ 19:13:47
URL: http://chruss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0