In Memoriam

.. idag är det exakt 10 år sedan jag körde min älskade häst Solo till de evigt gröna ängarna... en rätt jobbig dag, och framför allt då för 10 år sedan, det var nog den absolut värsta smärta jag någonsin upplevt ... hans liv blev tyvärr alldeles för kort, pga kronisk bronkit, och det var ett fruktansvärt beslut att ta, men det är ju en djurägares ansvar att behöva ta det beslutet när djuret lider. Men, vi fick 8,5 år tillsammans, och jag ångrar inte en minut eller krona som jag lade under de åren, för så mycket glädje han skänkte mig !! Han lever fortfarande i mitt hjärta och i mitt minne ( många härliga, soliga och roliga finns det *s* ), och, det händer faktiskt rätt så ofta att han kommer "och hälsar på mig", dock i mina drömmar, inte alltid som huvudperson, utan han kan bara stå på en äng jag åker förbi, eller titta fram bakom en buske *s*..
Solo... du var mitt allt, och en personligare häst får man leta efter, du var en "once in a lifetime häst", och kommer alltid att finnas hos mig och vara min number one *s*, hoppas du har ett härligt liv på dina gröna ängar ! En dag ses vi igen *s*







Gjorde ett par uppslag till hans album, som jag fortfarande 10 år senare inte har färdigställt...

Den första, som ska bli förstasidan i albumet är gjord en efter en skiss på Veckans..





Sen ett uppslag där jag lyckades få in utmaningen "Använd dina saker v49 - metalldekorationer" på SWE





Sen en dubbel varav den ena med hans far Diedron, och, lite kuriosa är att han hade ett körsbärsträd i sin hage som han älskade att stå under, därav valet med körsbärsbloms-pappret *s*





Sen ett sida som "fattades i en dubbel"....




Tänker på dig....
och den här låten får mig osökt att också tänka på dig...

http://www.youtube.com/watch?v=aIrCFrFpHvw&feature=related


Din gamla matte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0