5:1 ...

.. ja, 5:2-dieten är ju populär nuförtiden, men, jag har dragit igång ett projekt, 5:1, som för mig innebär att jag tagit 5 st gamla fotoalbum, från 1983-1993 och tänker göra de fem till ett album ! plocka russinen ur kakan så att säga... och, det är av flera orsaker, dels så inser jag att de albumen kommer liksom aldrig fram, utan enda gången jag tittar i dem, är när jag flyttar ( vilket iofs har varit lite väl ofta det sista ;-) ), men, sen är det ju inte syrafria grejer... OCH, på den tiden, så fotade man, skickade in sin rulle, och satte in i princip ALLA kort, suddiga, dåliga som bra, och utan någon urskiljning alls ! ( tycker man nu i alla fall ;-) ), så, steg ett i detta är klart, allt är fotat ( för säkerhets skull så fotade jag alla sidor, så de ändå finns kvar digitalt ), och, har gjort en grovresning av de foton jag kommer att scrappa ! Har man inte o göra så skaffar man sig ;-), men det är faktiskt rätt roligt att verkligen gå tillbaka och se alla de här bilderna, och lite mer "ingående" ! Så, nu ligger de i mappar med lite text på, och jag ska väl så sakteliga göra "kit" av dem, mao perfekta att ha med på div träffar !! 

Några av dem har redan blivit färdiga LO´s, ett par från skisser, några bara blev :-)
 
i kronoligisk ordning så ser resultaten ut så här, 
den första, är en skiss-tolkning från SWE, som klippt och skuren för de här bilderna !
( många av dessa LO´s kommer väl att bli rätt så väl-fyllda med foton, för jag har bestämt mig för att det inte ska bli mer än ett album ... )
 
 
sen följer en rad utan skisser...fast väl med häst-tema ;-) 
 
 
det var mycket fokus på hästar då ;-) och året var 1985 !!
 
 
och det året som jag började på gymnasiet, i Uppsala !
 
 
och nu hoppar vi in på 1986 ... 
 
 
 
och sist ut i raden är tolkad från Veckans skiss, där jag vände på det, dvs det som i skissen är dekorationer, blev mina foton ! En LO som inte kanske är så lik min vanliga stil, men, den var väldigt kul att göra !!
 
 
 
More to come...
sen tuffar jag vidare med min bok om cancer-resan...
kanske kommer lite axplock från den nån dag också !
 
Ha en härlig påskhelg !!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Christel

Vilken roligt idé att gå tillbaka i gamla album, det gör jag ibland, men inte riktigt så systematiskt. Jättefina layouter allihop! Tack för att du väljer en skiss hos VS!

2015-04-03 @ 14:17:39
URL: http://titteovergaard.blogspot.se
Postat av: Åsa Johansson

Kul idé med alla runda foton! Tack för att du är med och tolkar VS och grattis till vinsten! Kram ÅsaJ

2015-04-09 @ 18:32:38
URL: http://scrapatheltenkelt.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0