Ur...

.. led är tiden igen !? första veckorna efter semestern gick rätt sakta..., men, nu har visst tempot rullats upp och det är full fart på alla fronter ! Det mesta av tiden ägnas åt målning, och åter målning... vi håller nämligen på att bygga på ett tak över den befintliga ( hmm.. den enda klara .. ) altanen, det skall bli en sk "amerikansk veranda", och, alla bjälkar och stolpar skall målas innan de sätts på plats..  och.. det finns dessutom en liten tidspress, då det är meningen att det skall kalasas därunder i slutet av den här månaden.....
Men... lite annat har allt hunnits med, förra helgen var det segling... och i helgen var det bröllop igen ( det fjärde på ett halvår *s* ), men, det var en mycket trevlig tillställning, och de var så fina så !! Tack Ulle & Magnus för en supertrevlig kväll !!



och, jag gjorde ju såklart ett kort till dessa tu... och hann tom fota det innan vi gav oss iväg !



och... trot eller ej, men jag har faktiskt smugit till mig ett par "scrapstunder" också..., och nu är det bara sommarseglingens bilder som får omtanke och äran att bli scrappade... tyvärr är min bästekamera ( min kära EOS ) i alldeles för stort behov av en rejäl rengöringsomgång hos en "kameradoktor"... såå, det är den gamle som fått tjänstgöra, och det finns ju lite att önska i kvaliteten så att säga, men, ja ja, så här blev de i alla fall !

 

Liten kommentar till den här... det skojades en del om "stekare" i somras, och, vi skojade till det och "lekte stekare" en dag när vi skulle möta upp kompisar i Smögen....

 

Har ni sett !! ett uppslag som inte går i blått&/eller brunt !!

 

Det blev tyvärr lite suddigt här, men texten på den högra sidan är lite historia och fakta om Ursholmen...

Japp, det var allt för den här gången....

Hörs när vi råkas, och tills dess, ha det bäst !

Kommentarer
Postat av: Catharina fd Thorstenson

Hej, du hade skrivit i gästboken på min syster/systerdotters hemsida (Biralevi.se) och frågat om det fanns någon Katarina i klanen - och det gör det ju... frågan är bara om det är rätt Catharina??? Den Catharinan du fått tag på stavar med C och kallas för Kajan. Stämmer det?

2008-10-01 @ 13:08:29
URL: http://kajan.biralevi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0