16...

... verkar mer och mer vara ett turtal för oss... och det verkar förfölja oss ! fast då i positiv bemärkelse... vi kan ju göra den långa historien så kort som möjligt... Det hela börjar väl kanske egentligen med att jag faktiskt är född den 16 i en av våra höstmånader.... vi provseglade vår båt (typ) för första gången den 16:e juni, skrev kontrakt för köp 16:e juli, sen får vi vänta till 16:e mars för leverans, och numret på båten... japp, det blev Nr 16 !!! Men, det stoppar ju inte där, vi har bokat oss en badmintonbana för att spela under våren, och.. vi fick bana nr.... 16 ! I helgen, så var det ju som bekant alla hjärtans dag, och det firade vi med att jag hade en liten "överraskningsdag" för min käresta. Den började med lite shopping i Kungsbacka ( FreePort & Kungsmässan ), sen hade jag bokat hotell på Gothia Towers ( som har 23 våningar... ), och, på vilken våning får vi rum... japp... 16 ! Men, som grädde på moset nu, så har kärestan sökt ett efterlängtat jobb, ( jag trodde vi skulle ha fått besked om det hela innan helgen, för att kunna få fira även det i helgen, men... den blivande chefen som dessutom är namne med mig, firade sportlov förra veckan.... och det var då den sista hindersprövningen i processen var, hälsoundersökningen... )men, var var jag, jo, det var ju då alltså bokat tid med "chefen" den 16:e februari.... klockslag.. japp.. det kan man ju undra... 16.00 såklart !! och... japp, han fick jobbet !!!!!!!!!!!!!!!!!! Yippie !!!!!!!!!!! sååå, jag är faktiskt lite benägen att tro att just nummer 16 är vårt "tur-tal" !!
Såå, det har hänt lite sen sist....
Hade ju min pysselkväll med damerna från jobbet i förra veckan, och den aktiviteten avlöpte väldigt väl och det skapades kort så skjortan stod rätt ut !! de var sååå duktiga så !!! Verkar som om några av dem fick lite mersmak *s*. Himla trevligt var det i alla fall !! Bilder kommer.. men inte idag...
Däremot så hann jag i alla fall med att fota några av alla Alla Hjärtans kort jag knåpade ihop... ( de var många fler än dessa, men de hann inte passera kameran innan de var sålda ! tror jag fick sålt runt 15 kort !! )

      

Jaa.. det har varit full rulle på alla möjliga fronter utom scrappandet det sista....
Vi har satt lite fart på bygget, eller ja, bygget och bygget, vi har tagit fram och börjat beta av listan på allt som är kvar.. lister, smygar, göra klart hallen och lite annat smått och gott, och jag har äntligen fått färdigmålat och upphängt mitt gamla vitrinskåp... ( blev görnöjd !! kanske kommer en bild på det med... )
I söndagskväll var det återträff med ett gammalt "stalltjejsgäng" i Kungsbacka... supertrevligt och görgo´ mat ! ( kan varmt rekommendera "Ester" i Kungsbacka.... )... Men.. nu till helgen blir det vilohelg i båten och käka musslor och spela spel med vår favvo-kock... och nästa helg är det ju SCRAPKRYSSEN !!!!!!!!!! ska bli såååååååå roligt !!!
Nä, nu ska jag se om jag kan hinna börja knåpa på nån LO innan Matte, Willy & Mia dyker upp i rutan.. ( det kan man ju inte missa... ), och så ryktades det om att det skulle vara nya avsnitt av House !! ( det kan man ju heller inte missa... )

Ha det bäst så hörs vi när vi råkas !
Lämna gärna ett spår efter dig för det är alltid trevligt att se vilka som trillat in här...

Kommentarer
Postat av: Chruss

Vilka kort och...ska du också på kryssningen???

Vad kul - jag ska ut och gunga jag med!

2009-02-22 @ 20:26:10
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Anita/AniLi

Åh, vilka lyckostar ni är. Verkar kul det där med scrapkryssning! Det går väl fler båtar, kanske!!?

Så många kort du gjort. Kära nån. jag håller på i 2 timmar för att få gjort ett enda!

Ha det gott!

Anita

2009-02-22 @ 22:45:25
URL: http://anilisblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0