Sommaren är över...

... allt blir som förut...

men, kvar är ju minnena från den härliga semsester som man får leva på tills det är dags igen !
Semestern tillbringades "som vanligt" till havs,
och det blev 2 veckor i Bohuslän, med väder som var "tänk 10 m/s, tänkt SV",
mao, rätt blåsigt och kallt ( 17 i vattnet som var överfyllt av brännisar, och 21 i luften.. )
... tydligen hade då övriga delar av vårt land 28-30 grader varmt ?!
men, vi fick go värme i alla fall de två sista veckorna som tillbringades i Danmark,
och vi fick en ny favorit på kartan - Anholt... vilket ställe... LÖVE !

Här kommer ett axplock av bilder ...



finns det nåt bättre än att köpa kräftorna direkt från fiskebåten o sen koka själv...



Vänner i viken



Solsken på gumman...



Rännan på Väderöarna ( bara 7 båtar i v28 !!! )



Vackra Väderöarna, utsikt över Lotshamnen och in mot land



Vackra Väderöarna, utsikten norrut



Älskar dessa stockrosor som det finns mängder av i Danmark



Härlig Gennakersegling !



Anholt ... say no more....



Jag o mina stenar :-)



Solnedgång över Anholts hamn



Soluppgång över Björkö, efter en magisk nattsegling  ( med järngenua dock... )



och sist men inte minst.. "hemma"... på Gullholmen


Nu kliar det ju dock i scrap-tarmen, även om jag stillat begäret en aning genom att ha
haft en decimerad mängd av grejerna i båten för att scrappa loggboken, "scrap light",
som jag kallar det...
Dock står det "Fixa Pysselrum" nu på agendan hemma,
så jag får försöka fördela tiden med att pyssla, och fixa pysselrummet...

Ha det !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0