Igår...

... var första dagen vi "bara" jobbade 8 timmar, och de innebar faktiskt att vi hann "hem" ( ja, man kallar ju hotellet hem just nu.. ) och lyckades få njuta av solen vid poolen en liten stund innan den gick ner !







kan dock tyckas att den inte borde ha sååå bråttom ner *s*

Vi tog dock en rätt tidig middag, och gick till Barbeque Nation efter rekommendationer av både svenska och våra nya Indiska kollegor... och, de ( serviötererna, inte våra kollegor ) måste förmodligen trott att vi var fullkomligt knäppa... Det började med "starters", dvs diverse grillspett som sattes på bordet, grönsaker, räkor, kyckling mm, och det fylldes på och på... och vi åt o åt... ( rackarns gott ) sen var vi ju såklart mätta och ville betala.. ha ha, då kommer det roliga, servitören tittar tveksamt på oss, och pekar inåt matsalen, och säger "maincourse"... and desert ( ocfh det var ingen liten buffé kan jag säga.. ) ?? och vi tittar på varandra, och bara inser att nä, fullkomligt omöjligt, går inte att få ner så mycket som en brödsmula till !! ha ha... han bara skakade på huvudet och gav oss till sist notan :-) MEN, nu vet vi ju hur vi ska göra, eller inte till nästa gång ! För gott var det... och risken är stor att vi går dit igen !

Tanken igår var ju också att ta en tidig kväll, då vi skulle gå upp 05.30 för avärd 06.00 till Mysore och vara lite kulturella.. men, tyvärr verkade Rodi gå o lägga sig i fel säng igår.., han lade sig tydligen i sjuksäng ! stackarn, feber, frossa o risig kista...

Ja, saker o ting blir ju sällan som man tänkt sig, men, brukar ju kunna bli rätt bra ändå ! så, jag passade på att sova en stund till, för att sedan bita i det sura "träningsäpplet" och köra ett rejält pass !! och, trenden har i alla fall vänt... kurvan pekar nu neråt *s*... och jag kunde ( som jag tycker.. ) äta en mycket välförtjänt och god frukost, tyvärr ensam då, men, ändå !



så, trots ändringar i agendan, så tror jag nog att jag ska överleva dagen ... det finns o göra... ska nog ta en sväng på "byn" o se hur shoppingutbudet ser ut, tillbringa några timmar vid poolen, jobba lite :-( ... och digi-scrappa .. ( ligger fortarande efter.. )

Önskar alla en bra dag !

//Charlotta

P.S skriv gärna en rad så jag vet OM det är nån som halkar in här.. och vem/vilka *s* D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0