Fyra...

... nya alster !
3 från skisser... såklart ;-)
men, var lite wild and crazy och provade med en liten scrap-lift också !!
För ovanlighetens skull så är inte ALLA foton från båtlivet, bara nästan ...
 
Först ut i raden, är en skiss, från SWE v38 som såg ut såhär:
 
 
jag vred lite på den, och fick till det såhär:
 
 
 
Det är alltså från Stefan Anderssons konsert på Marstrand - om fånge Nr 90 Kleist, 
och, för er som inte sett det, så rekommendrar jag det varmt !! det var helt grymt !!
och, för er som hört/sett det, så vet ni ju att det i texterna handlar om fångar,Marstrand och förlista skepp, så jag tyckte detta pappret blev helt klockrent !! toppat med lite noter och gitarrer... ( papper som jag hittade i just spillbitslådan ! )
 
Nästa ut i raden, är då scrap-liften, från SWE, och "originalet" såg ut såhär:
 
 
Mitt resultat...
 
 
Jag gick på enfärgad CS, kortens placering, fast jag tog ett stort istället för 4 små :-)
 
Nästa ut i raden, är tolkad från Veckans skiss #77
 
 
och tolkningen:
 
 
Bilden är från första dagen på vår semester när vi seglade norrut i Bohuslän !!
Har förvisso vridit på skissen, men, vad passade inte bättre än Maja-design-papper a la marint tema...
 
Sist ut i raden, är då ett tävlingsbidrag, till Cili in Papers Månadstävling - September
ännu en skiss...
 
 
Mitt bidrag:
 
 
Tyckte jag följde skissen rätt så bra, cirklarna - blev blommor, och jag valde att ha foton överallt, och LO´n är från min födelsedag häromdan, där "svärmors" fantastiska smörgåstårta avnjöts :-)
 
Det var allt för nu...
 
Ta det vackert i stormen !!
( här blåser det huggormar... )
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Christel

Oj, här var det många tolkningar, så roligt att se, jättefina allihop! Jag gillar att du vänt på skissen från VS, härliga marina färger och fint foto. Tack för att du tolkar VS!

2015-09-19 @ 09:05:31
URL: http://titteovergaard.blogspot.se
Postat av: Anonym

Vilket härligt bakgrundspapper du har hittat. Passar ju perfekt! Läckert med det röda! Tack för att du är med och tolkar VS! Kram ÅsaJ

2015-09-21 @ 22:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0